tisdag 2 juni 2009

Såhär blev det

Såhär lyder brevet:
"Hej politiker och tidningsredaktioner,

Nu har jag tröttnat. 1:ans buss körs med de äldsta blåbussarna som finns i stan och kvaliteten på resorna blir därefter, dvs undermålig. Slitna bussar kan jag stå ut med men då ska de fungera, det ska finnas chaufförer och bussarna ska avgå i tid från ändhållplatsen åtminstone. De senaste dagarna har jag gjort diverse betraktelser som jag har samlat huvudsakligen i text men i viss mån även i bild i nedanstående blogginlägg:

Jag har varit i kontakt med SL om problemet men deras kundtjänst är inget att hänga i julgranen tyvärr.

Politiker - läs, begrunda och svara mig vad ni tänker göra för att förbättra situationen.

Tidningsredaktioner - läs och publicera på er insändarsida, ni får gärna använda bilderna om de är av sådan kvalitet att de går att trycka (tagna med mobilkamera).

Hälsningar
Tove"

Och här kommer mottagarna:
stella.fare@liberal.se, jan.stefanson@kristdemokraterna.se, peter.kockum@moderat.se, charlotte.broberg@moderat.se, lennart.kalderen@salem.se, christer.wennerholm@politik.sll.se, lennart.rohdin@telia.com, nanna.wikholm@politik.sll.se, johan.sjolander@politik.sll.se, skrividn@dn.se, 71555@svd.se, 71000@aftonbladet.se, tips@expressen.se, insandare@metro.se, anna.martinsson@direktpress.se

Inga kommentarer: